15 krejcar

Uživatelský avatar
Maceks
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 77
Registrován: ned 09. říj 2011 22:41:12
Bydliště: Severní Morava

15 krejcar

Příspěvek od Maceks »

Zdravím chlapi... chtěl bych rozseknout zda patnáctikrejcar který jsem koupil nedávno na aukru může či nemůže být novoražba.. nikde jsem se nesetkal sice s prodejem novoražeb, ale v mincích jsem nováček a nejsem si prostě jist, hlavně proto, že jsem jeden 15krejcar našel, od stejného mincmistra, stejný rok (1664) a ten nepochybně originál je.. nicméně při porovnání obou mincí i pouhým okem je vidět odlišná barva... vykopaný je více "domodra" a ten koupený "dožluta?" navíc v opise je mezi .A.G.H. a B.REX ještě E.. poraďte o co de.. esli sem naletěl nebo je to jen varianta či co.. díky Macek S.
Mincovna: Vídeň
Mincmistr: Andrea Cetto /1660-1666/
Přílohy
1.JPG
2.JPG
Uživatelský avatar
Koiko
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13895
Registrován: pát 08. říj 2010 11:59:01
Bydliště: Teplitz stadt

15 krejcar

Příspěvek od Koiko »

MŮJ NÁZOR :
1.tento opis s "S" za GRI náleží micovně Hall, Břeh a Bratislava -těm ovšem samozřejmě náleží jiný rub mince....
2.má až moc čistý opis a super ražbu na to, že v konečném opisu písmeno "X" je jasně podezřelé - napřed mě napadlo ouško, ale to by bylo patrné i z rubové strany .... EX+ rozpité
Dle mě kluci v Číně prohodili razidla.
Byl drahej ??? pokud to není tajné...
Koiko 小池富夫 znovunarozen 21.12.2019
XP Deus 22 cm HF RCWS4 CZ
XP MI-6
Uživatelský avatar
milda
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 859
Registrován: stř 28. zář 2011 21:29:35

Re: 15 krejcar

Příspěvek od milda »

Mince mi přijde naprosto v pořádku, zkontrolujte ještě hmotnost (cca 6,0-6,4g). Co se týče odlišnosti v opise, tak je to s největší pravděpodobností chyboražba. Vypadá to že řezač kolků po vyražení písmen .A.G.H. vyrazil omylem nejdříve písmeno T které potom přerazil puncem písmene E a zachránil tak smysluplný opis ... AVGVSTVS GERMANIAE HVNGARIAE ET BOHEMIAE REX.